2016. december 23., péntek

Zserbó


Apukám hetek óta ábrándozott már egy finom diós zserbóról, melynek megsütéséhez lehetőséget is adott, hiszen gondosan törte hozzá a diókat. Ezért úgy döntöttem múlthéten, hogy megsütöm neki, mivel Ő is megtesz és megtenne értem mindent, ami Tőle telik.


Hozzávalók:

  • 50 dkg liszt (plusz amennyit a nyújtáskor felvesz)
  • 25 dkg Ráma
  • 1 csomag sütőpor
  • 2 dkg élesztő
  • 1 dl tej
  • 10 dkg porcukor
  • 2 tojás
  • 1-2 e.k. tejföl
  • 35 dkg darált dió
  • 20 dkg cukor
  • 1 citrom reszelt héja
  • 1 üveg sárgabarack lekvár
  • 10 dkg étcsokoládé
A tésztához a langyos tejben felfuttatjuk az élesztőt egy teáskanál cukorral. Közben a liszttel összekeverjük a sütőport és összedolgozzuk a vajjal. Ha az élesztő felfutott hozzáadjuk a lisztes keverékhez. Ehhez gyúrjuk még a cukrot a tojásokat és a tejfölt is, majd ha a tésztát összedolgoztuk, akkor kb. egy órát lefedve kelesztjük. Közben a diót keverjük össze a cukorral és a citrom reszelt héjával.
Ha az egy óra eltelt osszuk három egyenlő részre a tésztát. Az első nyújtott lapra kenjünk bőségesen lekvárt és szójuk meg a cukros dió felével, erre jöhet a következő lap, lekvár, cukros dió, még egy lap. Szurkáljuk meg a tetejét villával, majd 200°C fokon 20-25 percig süssük.

Ha elkészült és kicsit kihűlt, készítsük el rá a csokimázat, melyhez kevés tejben és egy teáskanál vajban olvasszuk fel az étcsokit, valamint én tettem hozzá egy evőkanál Nutellát is (én most egy keveset fehér csokis mázzal készítettem). Öntsük a mázat a sütire, és már kész is. Csak meg kell várni, hogy megdermedjen és már fogyaszthatjuk is :)

Jó étvágyat! :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése