2016. szeptember 19., hétfő

Apa szülinapi csokitortája


Szeretjük ezt a csokikrém receptet, mert egyszerű, de annál finomabb. Most Apa szülinapjára ünnepi köntösbe öltöztettem, és máris pofásabb lett, nekünk legalábbis tetszett.


Csakúgy, mint az áfonyakrémes tortánál (recept itt: http://kalafantyula.blogspot.hu/2016/08/afonyas-torta-eleg-reg-volt-mar-idom.html) itt is két darab kisebb átmérőjű piskótát sütöttem, ráadásul nagyon extra módon az egyik kakaós lett, a másik sima. Szóval ahogyan az áfonyás tortánál leírtam, teljesen egyszerű piskótát sütöttem, ez esetben 2x4 tojásosat.

Hozzávalók:
Piskóta:

  • 8 db tojás
  • 8 csapott ek cukor
  • 8 púpos ek liszt
  • kb. 2 ek cukrozatlan kakaópor
Krém:
  • 2 csomag vaníliás pudingpor
  • 5 dl tej
  • 5 ek vaníliás cukor
  • 30 dkg étcsoki
  • 15 dkg puha vaj
Krém elkészítése: 4 dl tejet 2 ek cukorral felhevítünk, közben a maradék 1 dl tejben simára keverjük a pudingport. Miközben a tej forr, gőz felett a csokit is megolvasztjuk. Ha a tej már majdnem forr, hozzákeverjük a pudingport, és sűrű krémmé főzzük. (igen, teljesen hagyományos módon pudingot főzünk, csak a 2 csomaghoz 1 csomagnyi tejet használunk, hogy jó sűrű legyen.)
Ha elkészült a puding, belekanalazzuk a maradék 3 ek cukrot, és belecsorgatjuk az olvasztott csokit is. Jól összekeverjük, és megvárjuk, míg teljesen kihűl. Én ez idő alatt szoktam a piskótákat megsütni.
Ha kihűlt a krém, beledobjuk a puha vajat, és robotgéppel felhabosítjuk a krémet. Hűtőben jól lehűtjük.
A piskótákat félbevágtam, és egy sima, és egy kakaós váltakozásban megtöltöttem a krémmel. A tetejére és az oldalára is kentem, majd körberaktam rolettivel, és a tetejét bonbonnal díszítettem. 

A krém alkalmas ízesítésre: van, hogy mogyorósan csinálom, de tejcsokival is finom, esetleg mandulával.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése