2016. január 16., szombat

Gluténmentes csokis cupcake



Az az igazság, hogy nem terveztem, hogy gluténmenteset fogok sütni. Egyszerűen csak szerettem volna egy jó csokis cupcake-et. Viszont egy új csomag liszt után kutatva elkezdtem feltúrni a szekrényt, és a kezembe akadt egy bontatlan csomag rizsliszt. Szerintem még anyukám zsákmányolta valamikor, nem is tudtam hogy van. Viszont gondoltam akkor kipróbálom milyen, és kerestem egy jónak tűnő rizslisztes receptet. Nekem tetszik az eredmény, bár én még megbolondítottam a tésztát egy kis meggyel is.

Hozzávalók 12 db-hoz:

  • 26 dkg rizsliszt
  • 14 dkg cukor (én fele-fele arányban használtam barna és fehér cukrot)
  • 2 db tojás
  • 0,8 dl étolaj
  • 2 dl tej
  • 1 cs sütőpor
  • 1 cs vaníliás cukor
ez eddig az alap vaníliás recept, így süthető! Én még tettem hozzá:

  • kb. 2 ek kakaópor
  • kb. 4 ek magozott meggy
A hozzávalókat összekeverjük. Tetszik ez a recept, mert még kézi mixert sem kell hozzá használni, és az egész összekeverhető egy tálban, szóval mosogatni sem kell annyit. Tehát csak egy kanállal összekeverjük a hozzávalókat, tulajdonképpen még a sorrend is mindegy. Mondjuk azért tanácsos először a száraz hozzávalókat összekeverni, aztán jöhet a tojás, tej és az olaj.

Muffinformába töltjük (nekem pont teli lett a 12 db-os), és 180 fokon 15-18 percig sütjük.

A krémhez kikeverünk egy doboz (25 dkg) mascarponét 2 ek nutellával, és 1 ek kakaóporral. Habzsákba töltjük, és kidíszítjük a már kihűlt muffinok tetejét.


Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése