2016. január 9., szombat

Pihepuha tökmagos pogácsa


Imádok pogácsát sütni. Szeretem a kelt tésztát, nézni ahogy "életre kel", és látni a hajtogatás eredményét. Ezt a pogit vendégségben kóstoltam meg, frissen kiszedve a sütőből. Mondanom sem kell, hogy le sem tudtam vele állni, és az ajtót már a recepttel a zsebemben hagytam el. Kis csalódással töltött el, hogy ez éppen nem egy hajtogatós tészta, de vigasztalt a tudat, hogy akkor legalább gyorsabbal el is készül. Ez inkább egy édesebb, mint sós pogi lesz, viszont tényleg nagyon puha belül. És megtudtam még valamit: azért, hogy másnapra is friss maradjon a pogácsa -abban az esetben, ha marad-, egy ek. olajat kell tenni a nyers tésztába. Ezt ugyan most nem próbáltam ki, bevallom elfelejtettem, de ha legközelebb sütök, kipróbálom, hátha tényleg használ.


Hozzávalók:
  • 60 dkg liszt
  • 25 dkg szobahőmérsékletű margarin
  • 2 dkg élesztő
  • fél dl tej
  • 2 ek cukor
  • 1 ek só
  • 1 kis pohár tejföl
  • 1 tojás
  • 1 nagy marék tökmag
Az élesztőt 1 ek cukorral felfuttatjuk langyos tejben. Közben az összes többi hozzávalót egy nagy tálba tesszük, kivéve a tökmagot. Ha az élesztő felfutott, beleöntjük a tálba, és jól összegyúrjuk. Nagyon ki kell dolgozni a tésztát, szinte "hólyagos" legyen, akkor fog szépen feljönni. Ha még kell, tehetünk hozzá pici tejet, vagy lisztet, ahogy a tésztát állaga kívánja. A lényeg, hogy egy klasszul gyúrható, ruganyos tésztát kapjunk. A tökmagot akkor szórjuk bele, amikor elkészültünk a tésztával, és újra átgyúrjuk, hogy lehetőség szerint szétoszoljanak a magok. Kb. 1 óra alatt langyos helyen a duplájára kelesztjük. Kiszaggatjuk, a tetejüket megkenjük egy tojással, és 175 fokon 20-25 percig sütjük.
Én előző nap este készítettem el a tésztát, és betettem a hűtőbe éjszakára, mert reggel kellett kisütnöm. Így is egész jó lett, bár szerintem nem kelt meg annyira, mintha a hűtős dolgot kihagytam volna. Sebaj, így is finom lett!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése