2015. augusztus 12., szerda

Csokis, oreo kekszes sajttorta


Ezt a receptet már régen megígértem egy lánynak, így végre újra elkészítettem. A recept nem tőlem származik, sajnos ekkorát nem tudok alkotni, de kicsit változtattam rajta a saját ízlésemnek megfelelően :) Amikor először készítettem, akkor drága blogíró társamnak a születésnapjára készült, azt gondolom, hogy ízlett akkor minden nálam járó vendégnek :)


Hozzávalók:18 cm-s tortaformához:
  • 21-23 dkg zabkeksz 
  • 10 dkg olvadt vaj
  • 50 dkg krémsajt
  • 10 dkg porrá őrölt xilit, bár ekkora bűnnél, már annyira mindegy, hogy cukor vagy xilit
  • 1,5 dkg étkezési keményítő
  • 1 doboz (17,5 dkg) tejföl
  • 2 tojás
  • 1-2 k.k. vanília aroma
  • 1 citrom reszelt héja
  • 1,5 doboz Oreo keksz
  • 100 g tejcsokoládé (én fele-fele arányban fehér és tejcsokit használtam)
  • kevés tej
Az olvadt vajat összegyúrjuk a ledarált, vagy apróra tört zabkeksszel. Egy 18 cm-es tortaformát kibélelünk sütőpapírral és belenyomkodjuk a kekszes masszát majd 10 percre betesszük sülni a 170 °C-os sütőbe. Közben összekeverjük a cukrot, a krémsajtot, az étkezési keményítőt, a tejfölt, majd hozzáadjuk a két tojást is. Ezután belereszeljük a citromot, ízesítjük vanília aromával, beletörünk 1 doboz oreo kekszet és fél tábla csokoládét. 
Ha a 10 perc letelt, a kekszes alapot kivesszük a sütőből és ráöntjük a sajtos krémet, majd 150-160°C-on addig sütjük amíg már a közepe sem folyik nekem ez egy kicsit több, mint egy óra volt. Én a sütőbe vízálló edénybe tettem vizet a sütés idejére, mert állítólag emiatt nem reped meg a sajttorta teteje.
Ha kész kevés tejben megolvasztjuk a másik fele csokoládét és a tortára öntjük, valamint a maradék kekszet is összetörjük és díszítjük vele a tortát.

Néhány órára hűtőbe tesszük, hogy az ízek összeérjenek :)

Jó étvágyat! :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése