2015. augusztus 29., szombat

Fűszeres túrós táskák



Nagyszüleimhez voltunk hivatalosak ebédre, ezért reggel gyorsan összedobtam egy finom sós sütit. Ilyenkor -amikor a "gyors"-on van hangsúly- mindig leveles tésztában gondolkozom. Egyszerű, gyors, és még finom is.


Hozzávalók:

  • 1 csomag leveles tészta 
  • 25 dkg túró
  • fél tubus krémsajt
  • 1 kis fej lilahagyma
  • kis csokor petrezselyem
  • só, bors ízlés szerint
  • 1 tojás
  • szezámmag, lenmag.

A túróból, a krémsajtból, a nagyon apróra vágott lilahagymából, a szintén nagyon apróra vágott petrezselyemből és a fűszerekből ízlésünknek megfelelő túrókrémet készítünk. Vigyázzunk arra, hogy ne legyen túl híg, a körözöttnél kicsit szárazabb állaga legyen.
A leveles tésztát vékonyra nyújtjuk, és ravioli-készítő segítségével töltött párnákat készítünk. Akinek nincsen ilyen formája, egyszerúen csak szúrjon ki korongokat a tésztából, töltse meg kb. egy kiskanálnyi töltelékkel, majd hajtsa félbe a korongot, és egy kis tojássárgája segítségével nyomkodja össze a széleket. Így kapunk ilyen szép félholdakat.
A tetejüket megkenjük tojással, és megszórjuk a szezámmal, és a lenmaggal.
180 fokon kb. 10 perc alatt aranybarnára sütjük.

Nekem nem fért fel az összes tészta egy tepsire, úgyhogy amíg sült az első tepsi, a maradék tésztát összegyúrtam, kör alakúra nyújtottam, a kört cikkekre vágtam mint egy pizzát. A szélesebb felére kis szelet sonkát tettem, erre halmoztam egy kis túrót, és így tekertem fel, mint egy kis kiflit. A maradékot így sütöttem ki.
A mellékelt képen jól lehet látni ennek a módját:


Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése