2015. szeptember 26., szombat

Almáspite falatok







Kicsit hadilábon állok az almáspitével: nem szeretem ha túl száraz, ha túl szottyos, legyen jó ízes, és jó töltelékes. Ja, és utálok almát reszelni. Ennél fogva az almáspite nem a kedvencem, mármint az elkészítés szempontjából, az ízét viszont imádom. Úgyhogy elkészítettem a reszelésmentes verziót, szerintem nagyon takaros almáspite-kiflik lettek. 

Hozzávalók:


  • 43 dkg liszt
  • csipet só
  • 10 dkg szobahőmérsékletű vaj
  • 2 dkg élesztő
  • 1 dl tej
  • 1 csipet cukor
  • 2 dl tejföl
Töltelékhez:

  • 2 db alma
  • 4 ek cukor
  • 2 tk fahéj
  • 1 marék dió
  • ízlés szerint mazsola (elhagyható)

  • A lisztet, sót, és a vajat összegyúrjuk. Az élesztőt a tejjel és a cukorral felfuttatjuk, és hozzákeverjük a lisztes keverékhez. Kicsit átgyúrjuk, és jöhet bele a tejföl is. Sima, ruganyos tésztává gyúrjuk, és legalább 2 órát hűtőben pihentetjük.
  • Ha elkészült a tészta kinyújtjuk, amilyen vékonyra csak tudjuk. Elég hamar visszaugrik a tészta, úgyhogy folyamatosan nyújtsuk, vagy a kezünkkel lapogassuk vékonyabbra. Én téglalap alakúra nyújtottam, ezt hosszában kettévágtam, és a két hosszú sávból háromszögeket vágtam ki.
  • Az almákat meghámozzuk, és cikkeket vágunk belőle. Én egy almából 12 db cikket vágtam.A cukrot összekeverjük a fahéjjal, a diót apró darabokra vágjuk.
  • A háromszögeket meghintjük a fahéjas cukorral, a hosszabbik felére mehet egy szelet alma, megszórjuk pár szem dióval, és kifli formára feltekerjük. Sütőpapírral bélelt tepsire sorakoztatjuk, megkenjük a tetejét tojással, és 180 fokon 25-30 perc alatt aranybarnára sütjük.
Jó étvágyat!

    Nincsenek megjegyzések:

    Megjegyzés küldése