2015. szeptember 15., kedd

Klasszikus sajtos roló


Ha betérek egy cukrászdába vagy kávézóba, a pultban található csemegéknél majdnem biztos, hogy előfordul a sajtos roló. És mennyire jól néz ki! Mindig nyálcsorgatva várom, hogy a kezem közé kaphassam a kistányért, amin felszolgálják, de ez egészen addig a pillanatig tart, amíg meg nem kóstolom. Akkor jön a csalódás: extrán tömény, enyhén fűrészporízű vajas krém, és sajtot maximum nyomokban tartalmaz. Mindig megfogadom, hogy soha többé nem dőlök be a külsőnek (ha-ha) de mondanom sem kell, nem egy darab sajtos rolón vagyok már túl.
Úgyhogy itthon éppen alkalom is volt rá, nekiálltam a saját rolómnak. Volt egy alapreceptem, de egy valami biztos volt: folyamatosan kóstolgatni fogom a krémet, amíg egy ízes, fűszeres, könnyű krémet nem kapok. Szerintem sikerült!





Hozzávalók:


  • 1 csomag leveles tészta
  • 1 tojássárgája
  • Krémhez:
  • 3 dl tej
  • 3 ek liszt
  • 15 dkg reszelt sajt
  • 5 dkg krémsajt (ez egy hengeres tubus fele)
  • 3 tojássárgája
  • só, bors, szerecsendió
  • 12 dkg vaj
  • 10 dkg reszelt sajt

Először is, ehhez a sütihez kellenek rolóformák. Sok helyen olvastam, mivel lehet pótolni (wc papír guriga, alufólia guriga, stb.). Én amikor megláttam, hogy lehet ilyet kapni, azonnal megvettem, úgyhogy az alter eszközökről nem tudok beszámolni.

Szóval a leveles tésztát kinyújtjuk vékonyra, és kb. 1,5 cm-es csíkokra vágjuk. A rolók felületét beolajozzuk, és szépen elkezdünk rátekerni egy tésztacsíkot, hogy azért fedje egymást a tészta széle. Megkenjük egy tojássárgájával, és a feltekert rolókat 200 fokon 10-15 percig sütjük.

Közben készíthetjük a krémet: a tejet, lisztet, tojást, krémsajtot és a 15 dkg reszelt sajtot egy lábasba tesszük, és nem túl erős lángon sűrű kevergetés mellett addig főzzük, amíg egyneművé nem válik. Ekkor kóstolgassuk, mehet bele a só, bors, szerecsendió. Én elég sok sót tettem bele, nagyon elnyeli az ízét.

Ha elkészül a sajtszósz, megvárjuk amíg TELJESEN kihűl, ekkor a puha vajat és a 10 dkg reszelt sajtot mixerrel összehabosítjuk. Ezt hozzákeverjük a kihűlt sajtkrémhez, még jöhet egy utolsó kóstolás, utófűszerezés ha kell, és kész is a krém.

A tésztarolókat óvatosan lehúzzuk a formáról, a krémet egy habzsákba vagy zacskóba töltjük, és minden ügyességünket bevetve megtöltjük a rolókat. Én úgy csináltam, hogy a roló belső felétől kifelé nyomtam bele krémet, majd megfordítottam, és a másik irányba is nyomtam krémet. A végeit még reszelt sajtba nyomkodjuk, és kész is a remekmű.

Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése