2015. december 17., csütörtök

Svéd húsgolyók


Sosem tudtam igazán megfogalmazni, hogy miért is szeretem annyira azokat a bizonyos svéd húsgolyókat. De valahogy az összes áruházi látogatás alkalmával mindig az étteremben kötöttem ki, és majdnem mindig húsgolyót kértem. Ebben persze lehet hogy közrejátszott az is, hogy a főiskolás éves alatt sokszor ez tűnt a leggyorsabb és legolcsóbb megoldásnak. Mármint átrohanni egy lyukasórában az áruházba, és betúrni egy adag jóféle húsgolyót. 
A lényeg az, hogy pár hónapja kikísérleteztem, hogyan is kell ezt megcsinálni, és nem is nehéz, plusz az íze is eléggé hasonlít az "eredetire".


Hozzávalók:

  • 500 g darált sertéshús
  • 2 ek zsemlemorzsa (a legjobb ha lereszelünk pár száraz zsömlét)
  • 4 ek apróra vágott hagyma
  • 2 dl habtejszín
  • 1 tojás
  • 2 db kicsi főtt krumpli
  • só, bors
  • vaj 
Barnamártáshoz:

  • 2 dl habtejszín
  • 2 ek liszt
  • 2 ek szójaszósz
  • bors
A hagymát kevés vajon barnára pirítjuk. Az összes hozzávalót egy tálba tesszük, és jól összegyúrjuk. (A krumplikat előtte törjük át.)
Kis gombócokat formázunk, és olajban kisütjük.

A mártáshoz felhevítjük a tejszínt, beleszitáljuk a lisztet, hozzáadjuk a szójaszószt, és fűszerezzük. Felforraljuk, és ha esetleg csomós lett, akkor botmixerrel selymessé varázsoljuk.

Krumplipürével és áfonyadzsemmel tálaljuk.

Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése