2015. december 31., csütörtök

Gluténmentes és tojásmentes sajtos "keksz"


Szilveszterre készülünk a gluténérzékeny szomszéd lánnyal. Lassan ráállok erre a gluténmentes étrendre, ha túl sokat vagyok velük :) Kapom is hozzá a recepteket, így egyszerű az átállás is :P
És az a nagyon jó hír, hogy ezen a kekszen nem is érzed, hogy rizslisztből készült. Tényleg nagyon finom sós rágcsa, és házibulikhoz egyszerűen tökéletes :)





Hozzávalók:
  • 450 g túró
  • 250 g vaj
  • 2 db tömlős sajt
  • 450-460 g riszliszt (természetesen sima liszt is lehet)
  • 1 t.k. útifűmaghéj


És még:
  • liszt a gyúráshoz, nyújtáshoz
  • szezámmag, sajt a tetejére
  • én most füstlit reszeltem bele pluszban és ízesítettem borssal, oregánóval, bazsalikommal, de szerintem a bacon sem árthat neki ;)

Az hozzávalókat összegyúrjuk, a tésztát kinyújtjuk, majd bármilyen formával kiszúrjuk, vagy egyszerűen csak kézzel korong formákat készítünk és teszünk a sütőpapírral bélelt tepsibe, majd megszórjuk sajttal/szezámmaggal és 200-220°C-os sütőben készre sütjük.

Jó étvágyat!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése