2015. november 22., vasárnap

Gasztroajándék I. 
Csokoládé boros krémmel

Egy ideje már próbálkozok jóféle házi csokoládé elkészítésével. Sokáig féltem tőle, olyan bonyolult dolognak gondoltam. Aztán rájöttem, hogy nem is olyan vészes, és elég mókás kísérletezgetni a különböző ízekkel.
Most egy boros töltelékeset készítettem. Nem annyira érezni benne a boros ízt, inkább csak jó pikáns lett tőle a töltelék.
Karácsonyra kiváló ajándék!



Hozzávalók kb. 25 darabhoz:

Töltelékhez:

  • 1 dl édes tokaji aszú
  • fél narancs leve
  • 3 db szegfűszeg
  • 1 kk fahéj
  • 10 dkg étcsokoládé (min. 50% kakaótartalmú)
  • 4 ek darált dió
Csokoládéhoz:
  • 15 dkg étcsokoládé (min. 50% kakaótartalmú)
Elkészítjük a tölteléket: A bort a narancslével és a fűszerekkel összemelegítjük. Kicsit félrerakjuk hűlni, majd beledobáljuk a kockára tört csokit, és felolvasztjuk benne. Ha kell, kicsit még visszarakjuk a gázra, de nekem enélkül is felolvadt benne. Hagyjuk kihűlni, és a diót is hozzákeverjük. Ne ijedjünk meg, ekkor még elég folyékony az állaga, de ha betesszük a hűtőbe, akkor kb. 1 óra múlva klassz "töltelék" állaga lesz.
Közben vízgőz felett felolvasztjuk a 15 dkg csokit. A bonbon formákat színültig töltjük vele, majd egy laza mozdulattal a bonbon formát fejre állítjuk, és visszacsepegtetjük a csokit abba a tálba, amibe felmelegítettük. Jól kirázogatjuk belőle a csokit, és így csak a forma szélén fog megmaradni a csoki, ami megadja a bonbon kelyhét.
Gyorsan berakjuk a hűtőbe, és legalább fél óra alatt megdermesztjük.
Ha teljesen megszilárdult, akkor óvatosan, egy kiskanál segítségével megtöltjük a bonbonokat, és a maradék, újra felolvasztott csokival bevonjuk a tetejét. Újra hűtő, és amikor szépen megszilárdult, már ki is pattintható a formából. Érdemes szilikon formát használni, abból egyszerűen ki lehet fordítani.
Plusz érdekesség, hogy a múltkor tudtam szerezni narancsport, én azt is tettem a csokihoz.

Jó kísérletezgetést!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése