2015. november 24., kedd

Lasagne házi tésztából



Már egy ideje nagyon foglalkoztat a gondolat, hogy nekiveselkedek házi tésztát gyúrni. Ugyan hallottam arról, hogy nem egy ördöngősség, de valahogy mindig azt gondoltam, hogy ehhez valami hatalmas tehetség és rutin kell. Hát ezen a hétvégén nekiálltam, és nagyon meg voltam elégedve! Azon kívül, hogy elég sok energiát kell fektetni a gyúrásba, semmi extra dolog nincs benne, és persze mondanom sem kell, hogy nagyon nagyon finom! Akinek van hétvégén egy kis ideje, álljon neki, mert nagyon klassz dolog lasagne-t enni a saját tésztánkból!

Hozzávalók:

Tésztához:

  • 20 dkg durumliszt
  • 2 tojás
  • kb. fél dl langyos víz
Töltelékhez:

  • 35 dkg darálthús (marha és sertés fele-fele arányban)
  • 1 fej hagyma
  • 1 doboz darabos paradicsom konzerv
  • só, bors, bazsalikom
  • nagyon pici cukor
Besamelhez:

  • 6-7 dkg vaj
  • kb. 3 ek liszt
  • 4 dl tej
  • só, bors, szerecsendió
A lasagne tetejére reszelt sajt.

Elkészítjük a tésztát: Az alapanyagokból keményebb tésztát gyúrunk. Ne sajnáljuk, gyúrjuk meg alaposan. Amikor szépen összedolgoztuk (ez kb. 20 percet is igénybe vehet) akkor a szerencsésebbek tésztagéppek, az erősebbek pedig sodrófával a lehető legvékonyabbra nyújtják.
Tehetségünk szerint a kinyújtott tésztalapot lasagne-tészta szerű téglalapokra vágjuk, de az sem baj, ha ez nem sikerül, a lényeg hogy a tepsiben a különböző rétegeket jól fedje tészta.
A töltelékhez pici olajon megpirítjuk az apróra vágott hagymát, erre jöhet a daráthús, amit jól lepirítunk. Fűszerezzük ízlésünk szerint, és belezuttyanjuk a paradicsomkonzervet.
A besamelhez vajat hevítünk, jól lepirítjuk a lisztet, és felöntjük a tejjel. Fűszerezzük sóval, borssal, és lehetőleg frissen reszelt szerecsendióval. Közepes lángon sűrűre főzzük. Ha csomós lett, ne essünk kétségbe, botmixerrel menjünk át rajta, és szép sima lesz.

Egy közepes tepsi alját vékonyan kikenjük besamellel, és kirakjuk egy réteg tésztával. Erre jöhet egy adag paradicsomos ragu, amit még meglocsolunk besamellel. Ismét tésztaréteg, ragu, besamel, és ezt addig folytatjuk amíg el nem fogy a ragu. A lényeg, hogy az utolsó réteg tésztára már csak besamelt tegyünk, erre jöhet a reszelt sajt, és kedvünk szerint paradicsom karikák.

175 fokon kb. 35-40 percig sütjük.

Én kevesebb tésztát használtam fel, mint amit megcsináltam, a maradékból sült darálhússal töltött párnácskákat csináltam, amit sós forró vízben pár perc alatt kifőztem, és olvasztott vajjal locsoltam meg. ISTENI!

Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése