2016. március 9., szerda

Brokkolis vegakocka


A hétvégén a hatalmas szülinapi falások után valahogy megcsömörlöttem a hústól. Úgyhogy kedves kollégáim legnagyobb örömére hétfőn ezzel a finomsággal tértem ebédelni. Két dolog zavarta őket: hogy nincs benne hús, és a finom illatok melegítés közben. :)
Ennek ellenére ez egy finom, laktató étel. Persze a vagányabbak ehetik csak köretként, én magában ettem, és nem igazán maradtam éhes. Szóval ez egy jó megoldás a húsmentes napokra. Amikből azért nincs sok...



Hozzávalók:

  • 2 közepes fej brokkoli
  • 2 szem krumpli
  • 2 dl tejszín
  • 1 tubus tejszínes krémsajt
  • 1 gerezd fokhagyma
  • 2 ek keményítő
  • 2 db tojássárgája
  • só, bors, szerecsendió
  • 15 dkg reszelt trappista
A brokkolit rózsáira szedjük, és a tönkkel együtt sós vízben puhára főzzük. A krumplit meghámozzuk, felkockázzuk, és sós vízben megfőzzük. Ha elkészültek, a tönköket kivesszük, a többit egy tepsibe borítjuk, és nagyjából összekeverjük a zöldségeket, nehogy összetörjenek. Egy tálban összekeverjük a tejszínt, krémsajtot, fűszereket, zúzott fokhagymát és a keményítőt. Belekockázzuk a megfőtt brokkoli tönköket is, és botmixerrel pürésítjük. A végén hozzáadjuk a tojássárgákat is, és jól összekeverjük. Nyakon öntjük vele a zöldségeket, jól megszórjuk a tetejét reszelt sajttal, és kb. 185 fokon készre sütjük. Ez azt jelenti, hogy az oldalán látjuk hogy forr, és a sajt jól megbarnul a tetején. Ha kicsit kihűl, szépen lehet szeletelni!

Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése