2016. március 29., kedd

Gluténmentes répatorta fehércsokis krémmel


Barátnőm hetek óta emlegette a répatortát. Nem igazán értettem az okát, de nem szerettem volna rákérdezni, nehogy gyanút keltsek benne, hogy én ezt szeretném neki elkészíteni születésnapjára. Fehércsokis krémmel... Természetesen :)

És nem, a répatortának nincs répa íze. Többnyire almát és kókuszt éreznek rajta, pedig azt sem szoktam beletenni :)


Hozzávalók:



A tésztához

  • 23 dkg rizsliszt
  • 5 dkg kukoricakeményítő
  • 2 dkg útifűmaghéj
  • 3 db tojás
  • 30 dkg sárgarépa (reszelt)
  • 1.5 dl napraforgó olaj
  • 25 dkg porcukor
  • 1 csomag vaníliás cukor
  • fahéj ízlés szerint (vagy reszelt citromhéj)
  • 1 csomag sütőpor
Krémhez:
  • 20 dkg mascarpone
  • 2 dl habtejszín
  • 10 dkg fehércsoki
  • (ha a krém nem elég kemény tehettek bele egy kevés főzés nélküli vaníliás pudingport)

A tésztához habosra kevertem a cukrokat a tojások sárgájával és az olajjal. Hozzáadtam a reszelt répát, a lisztet, keményítőt, útifűmaghéjat és a sütőport. Tetszés szerint ízesíthetjük, én fahéjat tettem most bele. Végül felvertem a tojásfehérjéket és óvatosan hozzákevertem a tésztához. Tortaformát sütőpapírral kibéleltem és 180°C-on kb. 30 percig sütöttem (Tűpróba!)

A krémhez kevés tejszínen megolvasztottam a csokit, majd megvártam, hogy egy kicsit hűljön. Felvertem a habtejszínt, belekevertem a csokit és a mascarponét és mivel nem éreztem elég keménynek a krémet egy kis pudingport is kevertem bele.

Amikor a tészta megsült és ki is hűlt kettévágtam és megkentem a krém egyharmadával a tészta egyik felét, majd ráraktam a tészta másik felét és a maradék krémet a tetején és az oldalán eloszlattam. Én cukor dekorral díszítettem most.

Jó étvágyat :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése