2016. október 4., kedd

Sütőtökös-csokis cookie


Ősz=sütőtök. Nálam legalábbis. Minden formájában imádom, de most kivételesen nem burkoltuk be az összes sütőtököt csak úgy magában, ráadásul már kinéztem ezt a receptet, szóval a kellő mennyiséget megmentettem magamnak. Ahhoz képest, hogy milyen egyszerű, nekünk nagyon ízlett, és a fűszerekkel is ki-ki kedve szerint variálhat.
A sütőtök és a csoki párosítása pedig nagyon király!
Mivel ez egy angol recept, természetesen a mértékegység bögre. Én egy sima kb. 2 dl-es bögrét használtam, és nagyon jó lett.

Hozzávalók:

  • fél bögre vaj (én 10 dkg-ot tettem bele)
  • fél bögre sütőtök
  • fél bögre cukor
  • 1 ek méz
  • 2 bögre finomliszt
  • 0.5 ek sütőpor
  • vanília őrlemény ízlés szerint
  • 1 kávéskanál fahéj
  • 2 db mozsárban összetört szegfűszeg
  • szerecsendió ízlés szerint
  • 1 csipet só
  • 1 bögre csokipasztilla (én tejcsokit használtam), akinek nincs pasztillája, daraboljon fel egy tábla csokit.

A szobahőmérsékletű vajat kikeverjük a sütőtök pürével, a cukorral, mézzel, és vaníliával.
A lisztet összevegyítjük a sütőporral és a fűszerekkel, majd összekeverjük a vajas krémmel.
Végül a csokit is belekeverjük, és legalább 3 órát hűtőben pihentetjük. Maradhat bent egész éjszakára is, 
Megpróbáljuk nagyjából 12 darabra osztani a tésztát, és először golyókat, a golyókból korongokat nyomunk egy sütőpapírral bélelt tepsire.
175 fokon 15-20 percig sütjük, és már fogyaszthatjuk is!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése