2016. november 5., szombat

Diós, almás ír pite


Imádom az almás pitét, a dióról nem is beszélve. És ha még ezt feldobjuk egy kis vaníliás öntettel, az isteni. :)

Ebben a pitében az a jó, hogy nagyon gyorsan elkészíthető, nem kell pihentetni a tésztát, és az almát sem kell előre megpárolni. Így nekem most, amikor nagyon gyorsan szerettem volna valami finomat készíteni, nagyon jó választásnak bizonyult.


Hozzávalók:

  • 25 dkg liszt
  • 1 teáskanál sütőpor
  • 10 dkg vaj
  • 15 dkg cukor (akár nyírfa)
  • 1 csomag vaníliás cukor
  • 1 tojás
  • 1 dl tej
  • 50-60 dkg alma
  • 1-2 csapott teáskanál fahéj
  • fél bögre apróra vágott dió


A vajat 10 dkg cukorral és a vaníliás cukorral habosra kevertem. Hozzáadtam a tojást, majd apránként, váltogatva a sütőporral elkevert lisztet és a tejet. A tészta felét pitetálba kentem. Amit én előtte kivajaztam és megszórtam liszttel. Rátettem a megpucolt, 1-2 cm-es kockára vágott almát. Megszórtam a fahéjjal és a maradék cukor felével, valamint a fele dióval. Rákentem a tészta másik felét (kiskanállal darabonként könnyebb rárakni) és a tetejét megszórtam a maradék cukorral és a maradék dióval. 175 fokon sütőben 40-50 perc alatt megsütjük.
Mi főzés nélküli vaníliás pudinggal ettük. Csak kicsit több tejet tettem a pudingba, hogy folyósabb legyen.

Jó étvágyat! :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése