2015. április 21., kedd

Citromos kókuszos desszert




Tulajdonképpen minden ott kezdődött, hogy gyakran járunk a kolléganőimmel vacsorázni (na jó, mi uzsinak hívjuk) a Vapianoba.
Az egyik "uzsit" megkoronáztuk egy ott kapható kókuszos lime-os desszerttel, ami nagyon ízlett, úgyhogy már hazafelé a kocsiban arról merengtem, hogyan is lehetne reprodukálni. Rögvest be is ugrottam a boltba megvenni a szükséges dolgokat, de végigjárva a várost feszt nem találtam lime-ot sehol. Persze sárkánygyümölcsöt, meg mangót tudtam volna venni, az egzotikus lime-ot sehol.
Szóval lejátszottam magamban gyorsan egy lime és citrom részvételű kő-papír-ollót, amiben a citrom nyert, úgyhogy nem jártam tovább a boltokat, citromra cseréltem a bestiát.
Nekem szerencsére vannak nagyon klassz desszertgyűrűim, úgyhogy én azok segítségével készítettem, de nagyon jól mutat(hat) valami szép pohárban is. A szuflés tálkát nem merem ajánlani, mert nem tudom, hogy abból szépen ki jön-e. Ha valaki kipróbálta, és sikerült, szóljon!

Hozzávalók: (4 darabhoz)


  • 110 g zabkeksz (én zabfalatot használtam)
  • 65-70 g vaj
  • 250 g mascarpone
  • 240 g görög joghurt
  • 1 citrom leve és reszelt héja
  • 4 ek nyírfacukor
  • 100 g kókuszreszelék

A keksztalpak elkészítésével kezdjük: a kekszet morzsásra daráljuk. Ez nálam azt jelentette, hogy egy zacsiba halmoztam a kekszeket, amit aztán dühösen az asztal széléhez csapkodtam. Azért annyira ne lendüljünk bele, a zacskó könnyen kilyukad.
A morzsához hozzákeverjük a szobahőmérsékletű, vagy picit megolvasztott vajat. Érdemes először csak kevesebbel kikeverni a kekszet, mert az elején úgy tűnik, mintha nagyon nem akarná felvenni a vajat, aztán hirtelen összeáll, és nem szabad túl sok vajat használni, mert akkor megkeményedik a kekszréteg.
Ha elértük a kívánt állagot,a desszertgyűrűk aljába szépen belenyomkodjuk, és hűtőbe tesszük őket.
Elkészítjük a krémet: a mascarponet kikeverjük a joghurttal szép csomómentesre. Ízesítjük a citrom héjával és levével -a levével is vigyázzunk, nehogy túl híg legyen a krém. Inkább folyamatosan kóstoljuk, és utólag savanyítsuk. 
Hozzákeverjük a cukrot és a kókuszreszeléket is, és készen is vagyunk. Persze használhatunk a nyírfacukor helyett sima cukrot is, és fokozhatjuk a mennyiséget is, én nem akartam túl édesre készíteni.
Kivesszük a hűtőből a formákat, és a keksztalpak tetejére halmozzuk a krémet. Szépen elsimítjuk, és LEGALÁBB másfél órára hűtőben pihentetjük. Azért klassz ez a süti, mert a mascarpone szépen megfogja a krémet, és nem kell zselatint használni, amúgy sem kedvelem a rezgő krémes zselatinízű sütiket.

Ha letelt, óvatosan lebányásszuk a formákat a sütiről, és tádáám lehet is fogyasztani. Azért tehetünk a tetejére egy citromkarikát, úgy elég hivatalos lesz.

Próbáljátok ki lime-mal is, úgyis nagyon izgi!

Jó étvágyat!




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése