2015. április 21., kedd

DiVaLeCso :)



A főnököm felmondott, és búcsúztatóján elmentünk egyet enni a Szárcsa csárdába Székesfehérváron. Ott többen egy vaníliakrémes desszertet ettek. Nekem nagyon ízlett, és már ott tudtam, hogy meg kell próbálnom valami hasonlót csinálni.

Tegnap vittem is az utánzatból a kolléganőimnek. Sikere volt, ott született a fantázianeve is. De se nem paprikás, se nem hagymás finomság :)

Hozzávalók:
Krém:
8 dl tej
1 cs. házi krémes alappor     
500 g mascarpone

1 k.k. vanília aroma

És a többi:
1 tábla tejcsoki
12-14 e.k. sárgabarack lekvár
150-200 g apróra vágott dió (megpirítottam)
piskóta tallér
dl tej + 1-2 t.k. kakaó

A krémhez az alappor leírása szerint habverővel krémet keverünk. Ehhez hozzáadjuk a mascarponet és a vanília aromát.
Ezután megmelegítettem a tejet, belekevertem a kakaót. Épphogy belemártottam a piskótatallért és kiraktam egy doboz alját (20 cm * 20 cm-es dobozban 3 sor piskóta kellett, így a krémet, diót, lekvárt és a csokit is 3 felé kellett választani).
Piskótára kentem a krémet, rákentem óvatosan a lekvárt, megszórtam pirított dióval, reszeltem rá csokit, ezt megint piskóta követte, majd krém, lekvár, dió, csoki majd ezt megismételtem mégegyszer. Tetejét én most tejcsokis bonbonnal díszítettem. :)
Ezután hűtőbe került, hogy a piskóta megpuhuljon. Másnap pedig szőrén-szálán eltűnt :)


Pohárkrémként is elkészítheted :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése