2015. április 28., kedd

Csőben sült spenót és brokkoli



Néha elgondolkodok azon, hogy belőlem még lehet, hogy vegetáriánus lesz. Persze nem hiszem, hogy a napokban (:P)... 

Ha nincs férfi a háznál, és jelenleg az enyémnél nincs, akkor bizony rendszeresen lehet zöldséges ételeket enni. Ez történt nálam az elmúlt napokban is :)

Hozzávalók:
  • fél kg spenótlevél (friss vagy fagyasztott)
  • 1 fej brokkoli
  • 1 fej vöröshagyma
  • 3-4 gerezd fokhagyma
  • 1 csomag mozzarella sajt
  • 2-3 e.k. tejföl
  • 4 db tojás
  • 2 db paradicsom
Elkészítés:
A vöröshagymát apró kockákra vagy vékony csíkokra vágom és üvegesre párolom, ehhez hozzáadom felvágott brokkolit. Sózöm, borsozom, fűszerezem. Én oregánót, bazsalikomot, kakukkfüvet használtam.
Emellett a spenótot is kiolvasztottam, illetve megpároltam. Hozzáadtam a lereszelt vagy nagyon apróra vágott fokhagymát és a brokkolihoz kevertem.

Egy hőálló edény alját (jénai) kókuszolajjal kikentem, beleöntöttem a spenótos brokkolit. Összekevertem a tojásokat a tejföllel és kicsi sóval. Ezt a brokkolira öntöttem, majd rákarikáztam a sajtot és a paradicsomot. Légkeverés mellett 200°C fokon addig sütöttem míg a sajt egy kicsit megpirult.

Ez az étel fogyasztható magában, de húsok mellé köretként is megállja a helyét. :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése