2015. április 27., hétfő

Túrókrémes pite



Minden úgy kezdődött, hogy vettünk egy új, szilikonos piteformát. Úgyhogy elsősorban pitereceptek között keresgéltem. Aztán a hűtőben meg ott pihent a mindjárt-le-fog-járni túró, szóval akkor meg túrós recepteket kezdtem nézegetni. Így lett egyre biztosabb, hogy túrós pitét fogok sütni. 
Mellesleg miután begyúrtam a tésztát, és elkezdtem belenyomogatni a formába, egyre inkább tudatosult bennem, hogy ez egy extra méretekkel rendelkező forma, úgyhogy amikor úgy-ahogy belegyömöszöltem a tésztát, már biztos voltam benne, hogy a krém kevés lesz. Így a tetején lévő lekvár és kekszmorzsa kombináció csak azért került rá, hogy ne legyen szánalmasan kevés töltelék a pitében. De minden jó, ha a vége jó, a lekvár még nem rontott el túrót, és fordítva.

Hozzávalók: (1 KÖZEPES formához!)
A tésztához:

  • 20 dkg teljes kiőrlésű liszt
  • 8 dkg vaj
  • csipet só
  • 2 ek porcukor
  • 4 dl hideg tej
A krémhez:
  • 3 dl tej
  • 1 cs vaníliás pudingpor
  • 2-3 ek mazsola (én vörös áfonyát is tettem bele, finom lett)
  • 30 dkg túró
  • 2 ek citromlé
  • 10 dkg porcukor

A tészta hozzávalóit összegyúrjuk: a lisztet elmorzsoljuk a vajjal, aztán ha kezd összeállni beletesszük a többi hozzávalót is. A tejet apránként, ha nem elég, hígítsuk addig, amíg gyúrható tésztát kapunk. Amíg elkészítjük a krémet, tegyük hűtőbe a tésztát.

A tejből és a pudingporból sűrű pudingot főzünk. Elzártjuk alatta a gázt, és elkeverjük benne a cukrot, a mazsolát, a citromlevet, végül a túrót is.

Amíg hűl a krém, a pihentetett tésztát képességeink szerint belenyomkodjuk a formába, hogy alul is, és az oldalán is legyen tészta. Beleöntjük a krémet, elsimítjuk, és mivel én is láttam hogy nem telik meg a forma, jött a trükk: málnalekvárból kanállal halmokat tettem a krémre, közé pedig összetört édes kekszet tettem.

Ekkor így nézett ki:




Szerintem egész vállalható lett, úgyhogy 180 fokon süssük 20-25 percig. A lekvár "megolvad", a keksz klasszul ropog a tetején, szóval még a végén örülök is, hogy az elején nem volt túl sok szemmértékem.
A mű elkészültével várjuk meg amíg kicsit kihűl, és eshetünk is neki.





Egyébként a málnalekvár eléggé passzolt a túrókrémhez, szóval ha más is úgy jár, ahogy én, akkor akár friss málnával is megszórhatja a tetejét.

Jó étvágyat!





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése