2015. június 8., hétfő

Spenótos canelloni



A spenót és a ricotta nagyon jó barátok. Mivel egy felhasználásra váró ricotta pihent a hűtőben, és nagy nehézségek árán sikerült egy kis friss spenótot is szereznem, nekiálltam a főzésnek. Canelloni is volt otthon, szóval nagyjából adta magát a dolog, mit is csináljak. A canelloni nagyon vicces, legalábbis én elég vicces formáját választottam a megtöltésének. Ha valaki ismert egyszerűbbet, szóljon :)

Hozzávalók:
Spenótos töltelékhez:
  • kb. 5 marék friss spenót
  • 0,5 dl tejszín
  • 2 dkg vaj
  • 1 doboz ricotta (20 vagy 25 dkg)
  • só, bors
Besamel-szerű öntethez:

  • 5-6 dkg vaj
  • 4 ek liszt
  • 1,5 dl tejszín
  • 1,5 dl tej
  • 1 ek keményítő
  • só, bors, szerecsendió

  • 8 db canelloni tészta
  • füstölt sajt

A spenótleveleket jól megmossuk, összetépkedjük, és a vajon megpároljuk. Amikor összeesett, felöntjük a tejszínnel, ízesítjük sóval, borssal, és összekeverjük a ricottával. Félrerakjuk hűlni.

Közben készítjük is a tejszínes mártást: Forró serpenyőben a vajon megpirítjuk a lisztet, szép aranysárga legyen. Felöntjük a tejszínnel és a tejjel, sóval, borssal, frissen reszelt szerecsendióval ízesítjük, és egy kis keményítővel sűrítjük. Jól kiforraljuk, de vigyázzunk le ne égjen. Egy jó sűrű öntetet kell kapnunk.



Következhet a tészták betöltése: én egy tányérra állítottam a tészta hengereket, a tetejébe beleállítottam egy tölcsért, és egy kanállal ezen keresztül szépen beletuszakoltam a spenótos krémet.
Kivajazott tepsinek az alját megkentem besamellel, erre fektettem a megtöltött tésztát, majd jól nyakon öntöttem az összes mártással, 
A tetejére füstölt sajtot reszeltem.

Jó étvágyat!



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése