2016. február 14., vasárnap

Curry-s csirke gombás pitével


Először Egerben ettem curry-s palacsintát, addig nem is sejtettem, hogy szeretem a curryt. És ez bár nem az, de a reprodukált palacsintám töltelékét készítettem el a gombás pitéhez.


Hozzávalók:

Csirkéhez:
  • fél kg csirke
  • 1 fej vöröshagyma
  • 2-3 e.k. tejföl
  • curry por
  • só,bors


Pite tésztájához:

  • 100 g liszt (én teljes kiőrlésű liszteket használtam most)
  • 2. e.k. kókuszolaj
  • 1 tojás sárgája

Pite tölteléke:
  • 3 szál újhagyma
  • fél kg gomba
  • 2 e. k. tejföl
  • 1 tojás
  • 10 dkg sajt
  • 100 g mozzarella

Először összegyúrjuk a pite tésztájának hozzávalóit, ezt úgy, hogy a kókuszolajat (ha nem folyik) egy kicsit megolvasztjuk mikróban.
Ezután kevés kókuszolajon elkezdjük párolni az újhagymát, majd ha ez megpuhult hozzáadjuk a gombát és azt is pároljuk addig amíg a leve el nem párolog teljesen. Ezután hozzákeverjük a tejfölt és a mozzarellasajtot, végül hozzáadunk egy felvert tojást.
A pitetésztát belenyomkodjuk az "edénybe", amiben sütni szeretnénk. Én most egy 13*22 cm-es sütőtálat használtam. Ebbe beleöntjük a gombás tölteléket, majd megszórjuk reszelt sajttal. 180°-os sütőben kb. 45 percig sütjük.

Közben elkészítjük a csirkét. Ehhez a vöröshagymát vékony szeletekre vágjuk, és felkockázzuk a csirkemellet. A vöröshagymát üvegesre pároljuk, hozzáadjuk a csirkét, sózzuk borsozzuk, majd amikor már majdnem teljesen megsült, akkor megszórjuk curry-vel. (Én kb. egy teáskanálnyit használtam). Ha megsült hozzákeverjük a tejfölt, és felforraljuk. És már kész is :)

Jó étvágyat :)



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése