2016. február 1., hétfő

Hagymás, sajtos, gombás, csirkemellsonkás csirkemell őzgerincben


Igen, van hasonló recept az interneten, és nem is lopni szeretném az ötletet (ami egyébként kiváló), csak ma elkészítettem és így szeretném Veletek is megosztani. Nem nehéz, így kezdők is nekiállhatnak, és könnyen látványos és finom vacsorát készíthetnek :)

Hozzávalók:

  • 3 szál újhagyma
  • 300 g gomba
  • fél kg csirkemell
  • 2 tojás
  • 15 dkg trappista sajt
  • 2-3 e.k. tejföl
  • 1 e.k. liszt
  • másfél csomag csirkemell sonka
  • só, bors, oregánó, bazsalikom
Tejejére még raktam sajtot és tejfölt a sütés végén :) Illetve szárított paradicsomot is vágtam bele.


Az újhagymát kicsit megpirítottam, hozzáadtam a gombát, amit addig sütöttem amíg a leve el nem "párolgott" :), majd félre raktam hűlni. Összekevertem a tojásokat a tejföllel, a liszttel, a sajttal, a fűszerekkel, majd hozzáadtam a kockákra vágott csirkemellet, végül a kihűlt hagymás gombát. 
Egy őzgerinc formát kikentem vajjal és nagyon kevés zsemlemorzsát szórtam bele, majd a teljes formát kibéleltem csirkemell sonkával. Ebbe beleöntöttem a már elkészített "keveréket" majd befedtem még csirkemellsonkával. Alufóliával letakartam, majd 180°C-on 35-40 percig sütöttem, ezután levettem a fóliát, és még pár percig így sütöttem, majd egy sütőpapírral bélelt tepsire borítottam, megkentem tejföllel, megszórtam sajttal, és 200 °C-on légkeverés mellett rápirítottam a sajtot. Most cukkinivel és brokkolival találtam, de rizzsel vagy krumplipürével is ajánlanám :)

Jó étvágyat :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése