2016. február 23., kedd

Szilvás gombóc édesburgonyából


Eljött az ideje, hogy ez a recept is felkerüljön a blogra. Sokat gondolkodtam róla, mert valljuk be, egészen más, mint a krumplis, fehér lisztes kiadás :)

De nekem ízlik, és aki eddig kóstolta, annak is. Szóval csak azt tudom javasolni, hogy készítsétek el Ti is, és döntsétek el milyen. Mindenesetre ne egy "mindennapi" szilvás gombócra számítsatok.


Hozzávalók:
  • 1 kg édesburgonya
  • 2 e.k. olaj
  • 20-30 dkg liszt (én vegyesen használtam teljes kiőrlésű liszteket, illetve egy részét apró szemű zabpehellyel helyettesítettem)
  • 2 e.k. útifűmaghéj
  • 1 tojás
  • 50-60 dkg szilva
  • 2 e.k. nyírfacukor
  • 1 t.k. faháj
  • darált mák
  • darált dió
  • natúr joghurt némi nyírfacukorral, pár csepp citrommal és vanília kivonattal
Először puhára főzzük az édesburgonyát, megpucoljuk és összetörjük. Hozzákeverjük az olajat, liszteket, útifűmaghéjat és a tojást. Ne lepődjünk meg, hogy kicsit ragadósabb tésztát kapunk, mint az általános nudli tészta készítésekor.
A félbe vágott, kimagozott szilvákba keverjük bele a cukrot és a fahéjat. 
Vegyünk a kezünkbe egy gombóchoz való tésztát és tegyünk a közepébe fél szilvát és formáljunk belőle gombócot. Forrásban lévő vízben pár percig főzzük, majd tetszés szerint hempergessük meg mákban vagy darált dióban.

Végül kevés joghurttal tálaljuk.

Jó étvágyat :)
  •  


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése