2016. február 4., csütörtök

Durván csokis bonbon


Imádom a csokit, és a klassz bonbonokat. Elég sokfélét kóstoltam már, a legkülönbözőbb helyeken és ízekkel. De legyen akármilyen különleges ízesítésű és töltelékű a csoki, valahogy mindig oda lyukadtam ki, hogy márpedig a csokis csoki a legjobb. Úgyhogy elkészítettem a saját verziómat, itthon azt mondták jobb, mint bármelyik bolti. Naná, ebben aztán van anyag! Ajándéknak tökéletes! Ja, és kiváló hétvégi program!



Hozzávalók kb. 30 darabhoz:

  • kb. 28 dkg nagyon jó minőségű étcsoki
Töltelékhez:

  • 15 dkg étcsoki
  • 1 dl tejszín
  • kb. 3 cl Cointreau (narancslikőr)
  • narancspor ízlés szerint (vagy reszelt narancshéj)
  • kb. 30 szem mogyoró
Először is gőz felett felolvasztjuk a 28 dkg csokit. Én a temperálás folyamatát kihagytam, úgy hűtöttem vissza a csokit, hogy először kb. csak a kétharmadát olvasztottam fel, majd levettem a gázról, és úgy kevertem hozzá a maradék csokit. Ez szépen megolvadt benne, de vissza is hűtötte a masszát. Határozott mozdulatokkal telitöltöm a formát csokival. Akkor kell fejre állítani a formát, és jól kicsepegtetni belőle a csokit, hogy csak egy "kéreg" maradjon a formában. Én egy jó darab sütőpapírt kiterítettem a pultra, és erre csorgattam a csokit. Ha jól kicsepegett, gyorsan a hűtőbe tesszük a formát, és lehűtjük. Közben a sütőpapírról visszavarázsoljuk a csokis edényünkbe a csokit, és hozzálátunk a töltelékhez. A tejszínt felforraljuk, lehúzzuk a gázról, és így olvasztjuk meg benne a csokit. Ízesítjük a likőrrel és a narancsporral, majd hűtőben jól lehűtjük. Ha a formában megdermedt a vékony csokiréteg, beletöltjük a tölteléket, és a közepébe belenyomunk egy hámozott mogyoró szemet. Én egy kicsit ezt is lehűtöttem, és a végén egy kiskanál segítségével óvatosan "lefedtem" az alját is csokival. Szépen simítsuk le, hogy ne legyen domború majd a csokik alja. Nekem maradt még olvasztott étcsoki, úgyhogy azokat is formába töltöttem, töltelék nélkül is finom. Jó buli nagyon! :) És a képen látható módon szép selymes és vágható lesz belül a töltelék.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése