2016. február 2., kedd

Nagyon csokis pöfeteg (akár gluténmentesen)


Ezt a fajta csokis pöfeteget a kolleginám csinálta névnapjára. Egyszerűen isteni, így nem voltam rest elkérni a receptet :) Egy leheletnyit változtattam, mert én még tettem bele első alkalommal fél tábla fehér csokit, második alkalommal fél tábla étcsokit ill. 1 e.k. nutellát. Ha engem kérdeztek aszalt áfonyával is meg kellene próbálni.


Hozzávalók 20-24 db-hoz: (szerintünk dupla adaggal kezdjetek, mert megeszik a szomszédok)

  • 15 dkg (rizs)liszt
  • 6 dkg kakaópor
  • fél csomag sütőpor
  • 20 dkg kristálycukor
  • 1/4 teáskanál gyömbérpor
  • 1 teáskanál vanília aroma
  • csipet só
  • 6 dkg vaj
  • 2 db tojás
+ fél tábla csokoládé (fehér, tej, ét), nutella, aszalt gyümölcs
  • kb. 3 evőkanál porcukor

A száraz hozzávalókat, a lisztet, a kakaóport, a cukrot, a sütőport, a gyömbérport, a csipet sót és a sütőport össze kell keverni. Majd bele kell morzsolni a hideg felkockázott vajat, végül pedig a két felvert tojást és a vanília aromát, (csokit, nutellát, aszalt gyümölcsöket), és az egészet össze kell gyúrni. Folpackkal le kell takarni, és fél órára hűtőbe kell tenni.

Dió nagyságú golyókat kell formázni a tésztából, amelyeket alaposan meg kell forgatni a porcukorban.

Sütőpapírral bélelt tepsibe kell pakolni a porcukros golyókat, jó távol egymástól. Egy szabvány tepsibe 12 keksz kerüljön csak, és 200 fokra előmelegített sütőben 10 perc alatt meg kell sütni. A sütőben a tészta felveszi a kekszformát, és szépen megrepedezik. Én a tepsiben szoktam kihűteni, mert amikor kiveszem a sütőből a keksz nagyon puha, de amikor kihűlt ropogós lesz a közepe a belseje pedig durván kakaós.

Jó étvágyat :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése